Centrul de Analiză și
Prevenire a Corupției (CAPC), a lansat Centrul de Asistență a Consumatorilor
din regiunea Centru (CAS Centru) – structură regională, alternativă,
neguvernamentală, care va oferi servicii de informare și consultanță
consumatorilor, agenților economici.
Centrul de Asistență a
Consumatorilor va acorda următoarele servicii:
- Informarea consumatorilor în ce privește
siguranța alimentară; - Consultarea cetățenilor privind drepturile
consumatorilor; - Acordarea asistenței juridice primare populației în
ce privește drepturile de consumator; - Oferirea informațiilor și ajutarea populației de
a se adresa autorităților competente în protecția drepturilor
consumatorilor; - Informarea autorităților competente despre
depistatea cazurilor de produse alimentare contrafăcute sau periculoase
pentru consumatori; - Identificarea, sistematizarea și înaintarea
propunerilor de ajustare a cadrului normativ în domeniul securității
alimentare a consumatorilor; - Asistarea și consultarea ONG-lor active și
interesate în domeniul protecției drepturilor consumatorilor; - Consilierea agenților economici ce comercializează produse
alimentare privind obligațiile și drepturile acestora;
În cadrul CAS Centru va funcționa, de
luni pînă vineri, de la ora 9.00 pînă la ora 18.00, „linia
fierbinte” privind drepturile consumatorilor – 0 22 233 200.