Comunicat de presă cu privire la lansarea Centrului de Asistență a Consumatorilor din regiunea Centru și „linia fierbinte” privind drepturile consumatorilor

4

Centrul de Analiză și
Prevenire a Corupției (CAPC), a lansat Centrul de Asistență a Consumatorilor
din regiunea Centru (CAS Centru) – structură regională, alternativă,
neguvernamentală, care va oferi servicii de informare și consultanță
consumatorilor, agenților economici.

Centrul de Asistență a
Consumatorilor va acorda următoarele servicii:

 

  • Informarea consumatorilor în ce privește
    siguranța alimentară;
  • Consultarea cetățenilor privind drepturile
    consumatorilor;
  • Acordarea asistenței juridice primare populației în
    ce privește drepturile de consumator;
  • Oferirea informațiilor și ajutarea populației de
    a se adresa autorităților competente în protecția drepturilor
    consumatorilor;
  • Informarea autorităților competente despre
    depistatea cazurilor de produse alimentare contrafăcute sau periculoase
    pentru consumatori;
  • Identificarea, sistematizarea și înaintarea
    propunerilor de ajustare a cadrului normativ în domeniul securității
    alimentare a consumatorilor;
  • Asistarea și consultarea ONG-lor active și
    interesate în domeniul protecției drepturilor consumatorilor;
  • Consilierea agenților economici ce comercializează produse
    alimentare privind obligațiile și drepturile acestora;

În cadrul CAS Centru va funcționa, de
luni pînă vineri, de la ora 9.00 pînă la ora 18.00,   „linia
fierbinte” privind drepturile consumatorilor
  
0 22 233 200