Descrierea
generală a proiectului
Centrul de Analiză și Prevenire a Corupției (CAPC)
implementează în parteneriat cu Fundația Est Europeană (FEE) proiectul
”Sporirea securității alimentare a consumatorilor”. În acest sens, va fi lansat
Centrul de Asistență a Consumatorului din regiunea Centru (CAS Centru), ca
structură regională, alternativă, neguvernamentală, care oferă servicii de
informare și consultanță consumatorilor, agenților economici, instituțiilor de
stat și altor actori interesați în domeniu.
Serviciile acordate de CAS Centru
1. Informarea și educarea consumatorilor referitor
la securitatea alimentară:
- compoziția,
etichetarea, păstrarea bunurilor alimentare - informații
complete, corecte și precise privind produsele alimentare achiziționate - bunuri conforme
standardelor de siguranță
2. Consultarea primară a cetățenilor la „linia
fierbinte” privind drepturile consumatorilor
3. Acordarea în sediul CAS Centru a asistenței
primare populației privind cazurile de încălcare a drepturilor consumatorilor
4. Direcționarea populației spre juriștii și
monitorii din cadrul proiectului pentru acordarea asistenței juridice și
prelevarea probelor de laborator
5. Oferirea informațiilor și ajutarea populației de
a se adresa autorităților competente în protecția drepturilor consumatorilor
6. Informarea autorităților competente despre
cazurile depistate a produselor alimentare contrafăcute sau periculoase pentru
consumatori
7. Identificarea, sistematizarea și înaintarea propunerilor
de ajustare a cadrului normativ în domeniul securității alimentare a
consumatorilor
8. Asistarea și consultarea ONG-lor active și
interesate în domeniul protecției drepturilor consumatorilor
9. Consilierea agenților economici ce comercializează
produse alimentare privind obligațiile și drepturile acestora
10. Prestarea altor servicii necesare implementării
proiectului ”Sporirea securității alimentare a consumatorilor”
„Linia fierbinte” CAS Centru
Centrul de Asistență a Consumatorului din regiunea
Centru (CAS Centru) a deschis „linia fierbinte” privind drepturile
consumatorilor.
Orice persoană poate apela la numărul de
telefon 0 22 233 200 pentru a beneficia de
consilierea experților CAS Centru privind:
- drepturile
consumatorilor; - standardele de
siguranță (securitate) alimentară; - protecție
împotriva riscului de a achiziționa produse alimentare necorespunzătoare,
contrafăcute sau periculoase pentru viața și sănătatea consumatorilor; - adresarea
reclamațiilor către agenții economici ce comercializează produse
alimentare; - obligațiile
agenților economici de a remedia sau înlocui gratuit, restitui
contravaloarea produsului ori reducerea corespunzătoare a prețului,
repararea prejudiciului cauzat de produsul necorespunzător; - informațiile necesare
a fi indicate pe eticheta produsele alimentare; - termenele și
condițiile de păstrare a produsele alimentare; - practicile
comerciale incorecte ce pot influența, constrînge, înșela consumatorul; - autoritățile/instituțiile
publice competente în protecția drepturilor consumatorilor; - întocmirea
reclamațiilor spre autoritatea/instituția publică de care ține specificul
problemei;
Un consumator informat este un consumator protejat
Persoanele ce apelează la „linia fierbinte”, pot fi
invitate la sediul CAS Centru pentru acordarea asistenței primare privind
cazurile de încălcare a drepturilor consumatorilor.
Persoanele ce vor avea nevoie de asistență juridică
primară vor fi direcționați spre juriștii din cadrul proiectului.
În cazul cînd va fi necesar de efectuat probe de
laborator a produselor alimentare achiziționate de consumator, vor fi
direcționați spre monitorii din cadrul proiectului pentru prelevarea probelor
de laborator.
Dacă vor fi depistate cazuri grave de produse
alimentare contrafăcute sau periculoase pentru consumatori, vor fi informate
autoritățile/instituțiile competente în protecția drepturilor consumatorilor.
Contacte CAS Centru
mun. Chișinău, str. Sfatul Țării 27, of. 06
„Centrul de Analiză și Prevenire a Corupției” (CAPC)
Telefon „linia fierbinte” 0 22 233 200
web: www.capc.md
email: viorel.capc@gmail.com / contact@capc.md
Program de lucru
Luni Vineri: ora 9.00 18.00, pauză 13.00
14.00,
Sîmbătă Duminică: zi de odihnă
Linkuri utile